söndag, januari 14, 2007

snabbmat

Jag läser ett test i Aftonbladet av McDonalds nya vegburgare. Vegetarianerna som testar den ger den sämre betyg än Burger Kings och Max vegburgare.
Själv har jag inte ätit på McDonalds på evigheter så jag har inte provat deras vegburgare. Burger King åt jag på för ett par år sen och Max vegburgare provade jag i somras. Max har för övrigt goda chilicheese.

Jag är väl inget större fan av hamburgerställen och jag försöker äta hyfsat nyttigt men då och då hamnar man ju där. Har man bråttom och är hungrig finns dom ju nästan överallt och det går snabbt att få och äta maten. Det gräver heller inga djupare hål i plånboken att äta på såna ställen. Av någon anledning brukar sug efter sån mat infinna sig efter en lång och blöt festnatt. Så brukar alla barn tjata om att gå på McDonalds då och då så vi föräldrar till slut ger med oss och går dit med dom. Personligen tycker jag att pizza , falafel och sushi är både roligare och godare snabbmat än vegetariska burgare.


På bilderna tycker jag att Burger Kings vegburgare ser aptitligast ut och Max ser tråkigast ut.


Burger King


Max


McDonalds


Det är ju bra att det finns vegetariska burgare och fiskburgare för dom som inte kan eller vill äta kött. Fast jag tror inte att vegburgarna är några storsäljare på hamburgerställerna. Min fråga om vilket ställe som är bäst handlar inte om vegburgare utan på vilket ställe man helst äter när suget efter snabbmat sätter in. Vilken typ av burgare var och en föredrar är alltså inte med i frågan. Med annat menar jag annat hamburgerställe som jag glömt att ta med och inte en pizzeria eller liknande.


Vilket hamburgerställe föredrar du?
Burger King
Max
McDonalds
Sibylla
Annat
Free polls from Pollhost.com

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul inlägg, det här är i rätta tider för mig. :) Jag röstade på Sibylla, för enligt mig kan INGEN konkurrera med Sibylla! De är helt klart bäst, utan tvekan. Du måste smaka deras Green Meal, om du inte har gjort det! Där snackar vi inga grönsaksburgare, utan... riktigt ordentligt goda vegburgare, gissar på att det är soja eller något. Gott är det i alla fall, det blir mer hamburgerkänsla än en trist och halväcklig grönsaksburgare hos Max eller Burger King. Hade ingen aning om att McDonalds tagit tillbaka vegburgarna. Bryr mig nog inte så mycket heller, de förra var jätteäckliga... Äter jag på McD blir det glass eller strips.

Jag varit supersugen på Sibyllamat i en vecka nu och det här dämpade det ju inte direkt... och det blir inte bättre av att jag sitter på jobbet, hungrig framför datorn. Tyvärr inget Sibylla i närheten, blir nog en snabb mikropizza till lunch, från Ica. :P

4:24 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - Tack för tipset. Måste försöka smaka Sibyllas green meal någon gång. Har aldrig gjort det.
Håller med dig att McDoanlds förra vegburgare var ganska trista. Den här ska ju vara kryddstark så det låter ju lite spännande... men jag vet inte om jag ska testa. Brukar undvika sån mat och såna ställen

4:31 em  
Blogger Thérèse said...

Johanna - jag kan inte bestämma mig för hur jag ska rösta. Jag har ju knappast varit på några av dom. Borde kanske också rösta på Sibylla för det känns mest genuint men jag har ju inte ätit där.

4:42 em  
Anonymous Anonym said...

Rösta på Sibylla ändå. ;) Det känns helt klart fräschast och allt, de gör ju hamburgarna när du har beställt, finns inga färdiga där inte. Dessutom får du när de har stekt burgaren, säga exakt vad du vill ha på. Stripsen är också oslagbara (visserligen är jag en stripsoman och älskar alla strips, även de halvkalla och sladdriga från McD). Sibylla är bäst.

6:38 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är helt fel person att svara på sånt här eftersom jag inte äter hamburgare (inte under min köttätartid heller) så jag röstar inte. Pratar vi snabbmat så äter jag mycket hellre en god sushi. :)

6:43 em  
Blogger Thérèse said...

Pumans dotter - jag håller helt med dig , en god sushi är den absolut bästa snabbmaten som finns

6:45 em  
Blogger Per said...

röstade på sibylla av sentimentala skäl, men har väl inte besökt sen jag var 10 år, hade jofa-hjälm och var på frilufsdag. En gammal herre frågade artigt om jag ville ha senap och ketchup på den kokta korven?

7:35 fm  
Blogger Thérèse said...

Per -haha ja Sibylla är speciellt , genuint på något sätt. Där raggarna och moppegängen hängde. I Uppsala där jag växte upp hade vi ett ställe som hette Vågen. Vet inte om det var Sibylla men en favorit var det. Numera är det nerlagt och en lyxig fiskrestaurang har tagit över lokalen

7:43 fm  
Anonymous Anonym said...

I manila krubbade jag en McRise burger....där brödet var gjort av pressat ris...det smakade inte så gott

11:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Ha ha, Vågen, therese! På Vågen åt jag min första kebab någonsin. 1994 var det.

Kommer ihåg att du blev besviken på mig när jag kom hem till korridoren och berättade - hi hi hi!!!

11:38 fm  
Blogger Thérèse said...

Anonym - det låter inte som någon höjdare.

Niklas - Ja och jag är fortfarande besviken när jag tänker på det... Jag hade glömt att det var på Vågen men så var jag ju inte med och kunde förhindra ditt avsteg. Nu ska jag snart flytta närmare dig och då blir det en heltidsyssla att se till at du återgår till en renlärig kost;)
Allt annat som stuider , jobb , ta hand om barn mm. kommer bara att varaen bisyssla;)
Vågen hamnde jag på då och då sena kvällar när jag blev sugen på flottig mat som man brukar bli sena kvällar när man festat.

12:42 em  
Blogger Per said...

jag minns också vågen med saknad, som jag ofta besökte när jag var student i Uppsala. Ibland tog jag med kebabrullen som var inlindad i staniolpapper hem till studentrummet i jackfickan. Blandsås skulle det vara minns jag (hälften vitlökssås, hälften stark tomatsås).

Ofta sjöng jag Nationalteaterns gamla hit när jag var där "Vi skulle gå på vågen och dansa oss en låt", fast den vågen ligger i folkets hus på järntorget i Göteborg, där ungdommar står utanför och halsar Aurora

1:07 em  
Blogger Thérèse said...

Per - blev det inte lite kladdigt med en kebabrulle i fickan?
Vågen vid Järntorget i Göteborg är ett klassiskt dansbandshak. Jag har faktiskt varit där en gång men det är rysligt längesen och då var det inte dansband.

1:15 em  
Blogger Per said...

har varit där också på punk-konsert, "punken 25" år tror jag det var. Asta Kask sjöng "tror du knark é gott?"

1:19 em  
Blogger Per said...

nej förlåt det var ju stockholms negrer. Asta Kask sjöng också

1:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home