tisdag, januari 23, 2007

vinterbilder

När jag skrev och klagade på snön och kylan fick jag en del kommentarer av folk som verkade gilla snö och kyla. Helt oberigpligt. Till min glädje hörde jag på radion idag att det ska bli mildare i helgen och nästa vecka så eländet smälter bort.
Fast mina barn blir nog lite ledsna när snön försvinner. Speciellt dottern har knappast gjort något annat än att åka pulka sen i söndags. Dom har två bra backar vid henns dagis så dom har varit ute nästan hela tiden och åkt pulka , stjärtlapp och madrass.

Anna i Malaga som förgäves väntade på snö i julas , dom här bilderna tog jag här ute på min ö när jag gick till dagis idag. Jag är självklart inte ett dugg avudnsjuk på dig och alla andra som sitter i solen under palmerna vid Medelhavet.
Just kylan och den långa vintern är det värsta med att flytta tillbaka till Sverige. Fast visst är snön vacker på bild och när man tittar ut genom fönstret men man behöver ju inte gå ut dit.





14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kolla min blogg så ska du få se en bild på nåt ännu vackrare:-)

5:58 em  
Anonymous Anonym said...

Vackert! Är det Ekerö kyrka?

7:38 em  
Anonymous Anonym said...

Skönt att höra att det är fler som avskyr snö och kyla. Personligen föredrar jag absolut när det har varit milt, även om det har varit grått. Och när det pratas om den "efterlängtade kylan och snön" känner jag mig som ett ufo :(
Medelhavsklimatet har ju absolut sina fördelar där. Nu vill jag också ha milt igen så snön försvinner... *viskar*. Håller med dig fullständigt där :D

8:19 em  
Blogger Thérèse said...

Becka - okey jag ska kika in på din sida

Pumans dotter - nix det är Färentuna kyrka på Färingsö , den största ön i Ekerö kommun. Kyrkan är förresten den största på Färingsö. Väldigt vacker.

Sarachella - Åh va skönt att få lite medhåll ;) Jag föredrar också absolut när det har varit milt. Men sån tur att det är milt och snöfritt hela vintern och sen plötsligt blir vår kan man ju inte ha i stockholmstrakten

9:01 em  
Anonymous Anonym said...

Jättefina vinterbilder. Tänkte gå ut och fota i förmiddags jag med, för det var frost på träden dessutom, superfint. Men jag åkte till Borlänge och åt kinalunch med två kompisar istället. Inte helt fel det heller såklart. Men jag borde vinterfota snart.

10:48 em  
Blogger Per said...

Det har faktiskt kommit snö i spanien också (bergstrakter nära madrid), så det så! Fast i Madrid är det sol fast kallt. I lördags var det 17 grader varmt på dan och jag i bara skjortan på promenad mot IKEA.

12:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Âh, tack för det Therese, vad vackert!
Fast vinterbilder där balkongräcket syns blir diskvalificerade. Jag vill ha en bild där du gör en snöängel, som Barajagjohanna!

8:01 fm  
Blogger Thérèse said...

Anonym - tack. Fast kinalunch i Bolänge är inte heller helt fel. För ganska många år sen åt jag faktiskt själv en mycket god kinalunch i Boränge.

Per - jag vill också ha 17 rader och sol men jag behöver inte gå till IKEA. Snön i bergen runt Madrid kommer ju redan på hösten och ligger kvar till april/maj så det räknas inte. Det förekommer ju snö i staden Madrid också även om det inte är så vanligt. Förra vintern ade vi två dagar med snö

Anna - ha ha , kom ihg att Johanna är ung "bara" 23 år , jag är ju 24+ så då orkar man inte göra snöänglar längre ;)

8:41 fm  
Anonymous Anonym said...

Thérèse>< haha 24+, själv erkänner jag utan att skämmas att jag är 30+

10:58 fm  
Blogger Thérèse said...

Becka - ok jag erkänner jag är också 30+ eller åtminstone 28+ ...

4:38 em  
Anonymous Anonym said...

Kan inte annat än instämma i att kyla och mörker är hemskt. Spelar ingen roll hur vacker snön är när den precis har fallit.

8:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det var jag som tydligen blev anonym. ;)

Imorgon slutar jag tidigt, får se om det blir lite fotografering då.

8:16 em  
Blogger Thérèse said...

Nadia - skönt med en till som förstår mig ;) En liten stund var jag rädd att det bara var "snöälskare" som läste här

Johanna - jag misstänkte nästan det eftersom du skrev att du åkt till Borlänge. De ska bli kul att se lite foton på in sida , du brukar ta fina bilder

8:33 em  
Blogger Alessandro Rose said...

min ex man återvänder hem till mig efter att ha läst en liknande berättelse online blogg om hur man återställer trasiga kärleksförhållanden.
Jag visste aldrig kärlek stavning del charm kan vara tillräckligt effektiv för att få tillbaka ex kärlekspartner tills för några dagar sedan jag upplever omedelbar kärlek stav resultat, min ex pojkvän återvänder hemma ber om ursäkt för mig.
Slutligen hittade jag permanent lösning för att återställa kärlek och lycka i äktenskapshemmet. det fungerar för mig min ex tillbaka tillbaka .. Jag är säker på att det kommer att fungera för dig, medan du inte tvivlar, prova det idag ... kontakt
(dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

11:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home